تبديل كردن كاربر به مشتري
| نظرات (0)

قبل از شروع هر كسب و كاري در اينترنت، در صورت تمايل، پول شما هدر نمي رود، حتما اين مقاله را بخوانيد.

نرخ تبديل كاربر به مشتري چقدر است؟
نسبت كاربر به مشتري، همانطور كه از نامش پيداست، درصد بازديدكنندگان به مشتريان است. يعني پاسخ اين است كه چه تعداد از بازديدكنندگان وب سايت شما مشتري مي شوند؟

نرخ تبديل نسبتي است كه نشان مي دهد چه تعداد از افرادي كه با يك كسب و كار تعامل دارند مشتري مي شوند. اين نرخ به صورت درصد بيان مي شود و به عنوان يك شاخص مهم در تجارت الكترونيك، بازاريابي آنلاين و ساير فعاليت هاي تجاري استفاده مي شود. فرمول محاسبه نرخ تبديل كاربر به مشتري به شرح زير است:

نرخ تبديل = (تعداد مشتريان / كل كاربران) × 100

در اين فرمول تعداد مشتريان به عنوان تعداد افرادي كه خريد يا تراكنش انجام داده اند و تعداد كل كاربران به عنوان تعداد افرادي كه با كسب و كار تعامل داشته اند محاسبه مي شود. نرخ تبديل كاربر به مشتري تحت تأثير عوامل مختلفي از جمله جذابيت و كيفيت محصول يا خدمات ارائه شده، تجربه كاربر، استراتژي بازاريابي، قيمت گذاري، سيستم فروش و مزاياي منحصر به فردي است كه كسب و كار ارائه مي دهد. براي بهبود نرخ تبديل، ممكن است نياز به بهبود عوامل مختلف و اجراي استراتژي هاي بازاريابي مناسب براي جذب و حفظ مشتريان باشد.
اين همچنين براي هر كسب و كار غير اينترنتي صدق مي كند. تصور كنيد فروشگاهي داريد كه محصولات دكوراسيوني مانند پاركت و لمينت را در منطقه پل چوبا در تهران به فروش مي رساند. هر روز افراد زيادي وارد فروشگاه شما مي شوند و قيمت را مي پرسند و محصولات را نگاه مي كنند و از فروشگاه خارج مي شوند و همه مشتريان از شما خريد نمي كنند. حتي بسياري از مشتريان به فروشگاه شما نمي آيند و از بيرون تماشا نمي كنند. در وب سايت ها هم همينطور است. عواملي كه نرخ كاربر به مشتري را در وب سايت تعيين مي كنند عوامل زير هستند:

فاكتورهاي نرخ كاربر به مشتري
موضوع سايت و كليات
مبالغي كه مشتريان در سايت پرداخت مي كنند
سايت معتبر يا معروف يا قديمي
ظاهر سايت
سهولت كار با سايت
نام دامنه وب سايت (بسيار كمتر از ساير عوامل)
نوع كالا يا خدمات سايت
نزديكي مكان فيزيكي كاربر به مكان فيزيكي شما
موقعيت رتبه بندي موتور جستجوي شما
تبليغات در ساير سايت ها و ...

more info here طراحي سايت در كرمان

حال به بررسي دقيق اين موارد و ارائه الگوهاي كلي و ارائه راهكارهايي براي افزايش درصد مشتريان مي پردازيم:

موضوع سايت و كليات
اگر موضوع سايت يك موضوع صنعتي مانند لوله و اتصالات باشد، ممكن است بسياري از كاربران دانشجوياني باشند كه قصد توليد مقاله (كپي به طور معمول!) را دارند و به دنبال خريد محصول نيستند. گاهي اوقات كاربر فقط مي خواهد به محصولات نگاه كند و تصاوير را ببيند. مثلاً دوست دارد مدل ها را در مدار بسته ببيند. گاهي اوقات كاربر مي خواهد از سايت شما بياموزد، براي مثال اگر شما يك سايت مرتبط با دكوراسيون هستيد، بسياري از كاربران خانه دار هستند كه دوست دارند براي طراحي خانه خود ايده بگيرند. اين كاربران ممكن است هرگز براي خريد محصولات يا دريافت خدمات شما به شما پولي نپردازند.

شايد وب سايت شما با پنجره ها و پروفايل هاي upvc يا يك فروشگاه آنلاين كه در تلويزيون تبليغ مي كند سر و كار دارد. بسياري از كاربران براي آشنايي بيشتر با اين محصول از طريق موتورهاي جستجو به سايت شما مراجعه مي كنند، بنابراين قصد خريد آن را ندارند. بسياري از كاربران نيز ممكن است به دنبال چيزي باشند كه در سايت شما نباشد، بنابراين سايت شما را ترك مي كنند. همه اين موارد طبيعي است و هيچ ايرادي متوجه سايت و مؤسس آن نيست. گاهي اوقات كاربر قبلاً از شما خريد كرده است اما اكنون تمايلي به خريد ندارد و مي خواهد محصولات را ببيند.

يا شايد كاربر حوصله سر رفته و موضوعات مورد علاقه خود را مرور مي كند، چگونه اصرار داريد كه هر كاربر (بازديد كننده) مشتري شود؟!!! در ايران به خصوص براي افراد بالاي 40 سال اعتماد به كسب و كارهاي اينترنتي كمتر از كشورهاي توسعه يافته است. سطح فرهنگ و آشنايي افراد با خريد آنلاين و اعتماد به وب سايت ها (ويترين فروشگاه هاي مجازي) در تعيين نرخ تبديل بازديدكنندگان به مشتريان بسيار موثر است.

با توجه به تجربه شخصي من در چندين وب سايت در موضوعات مختلف، در ايران شهرهاي تهران، مشهد، شيراز، اوصافيه، تبريز، قزوين، قم، تبريز، اهواز، يزد شهرهايي هستند كه خريد آنلاين و بسترهاي الكترونيكي در آنها بيشتر شده است. محبوب تر. پرطرفدار و مدان و شهرهاي جنوب غرب و شرق كشور در رتبه هاي آخر قرار دارند. همچنين بدون در نظر گرفتن شهر، مشاغلي كه فاصله بيشتري با حوزه فناوري اطلاعات دارند، مانند مشاغل صنعتي و افرادي كه در اين صنايع مشغول به كار هستند، اغلب با فرهنگ استفاده از اينترنت فاصله بيشتري دارند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : بيتا
تاریخ : ۲۵ تير ۱۴۰۲
زمان : ۱۱:۴۹:۰۳
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی